21 April 2011

kebahagian

selamat pagi semua . . terjaga dari tidur ku . . adoooo ! susah la nak lelap alek . . mr.chinta sudah tidur . . nak text dier tapi macam ganggu dier jer lagipun esk dier keje . . so aku amik keputusan untuk menulis blog . . apew ye aku nak membebel kat cnie ek . . . hmmmmmm . . biaq aku dok pikir sat . . ngeeee~~~ haaa . . aku taw nak bebel apa kat hang blog . .


aku citer nie pun bukan apew aku penah baca novel tentang kebahagian . . . so aku nak kau dengar ye blog !

setiap insan ingin kan kebahagiaan dalam kehidupan masing - masing . . . kadang - kadang kebahagiaan boleh hilang sekelip mata . . macam lagu Shahir 'kebahgiaan dalam perpisahan' . .
kebahagiaan tak bole dijual beli . . banyak mane pun kekayaan yang kita adew kita takkan boleh beli kebahagiaan . . semua tu datang dari diri kita sendiri . . kita yang mencipta kebahagiaan tu bukan kebahagianan tu yang mencipta kita . . so kite jangan penah nak GIVE UP nak mencari kebahagiaan tu ye !

- Adakah kebahagiaan yang kita impikan selama ini adalah kebahagiaan yang benar-benar kita perlu?

- Atau ada sesuatu di sebalik kebahagiaan itu yang masih tersembunyi ?

- Sebuah kebahagiaan yang lebih hakiki .

What do you think it is ?

= Firman Allah di dalam surah Ar-Ra’d, ayat 29, “Orang-orang yang beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagiaan yang amat mengembirakan dan tempat kembali yang sebaik-baiknya . .”

Itulah kebahagiaan yang sebenar . .

Wallahu’alam . .

* jujur aku kata kan . . sekarang aku BAHAGIA bersama teman hidup ku . . aku amat mencintai diri nya . . aku berdoa agar aku dan dia akan membina satu MAHALIGAI dan sebuah MASJID . . insya-ALLAH . . amin ~ ~ aku bersyukur padamu Ya ALLAH kerana memberi kebahagiaan ini . . aku berdoa agar kami dilindungi dan dirahmati oleh Mu Ya ALLAH . .

Maaf jika kata-kata saya menguris haty awk ^_^